Esta setmana l’Ajuntament de la Ràpita ha donat a conèixer la pregonera de les festes majors, la directora i guionista Joanna Pardos. La rapitenca és una reconeguda directora audiovisual que ha destacat pel seu compromís amb la igualtat i la justícia social.
A través de documentals com Alexia, Labor Omnia Vincit i #SeAcabó: Diario de las Campeonas, ha abordat amb rigor, sensibilitat i valentia les problemàtiques vinculades al masclisme en l’àmbit de l’esport femení, contribuint decisivament a donar veu a col·lectius silenciats i a fomentar una societat més justa i equitativa.
La seua trajectòria professional, reconeguda internacionalment, i el seu talent creatiu han contribuït a projectar el nom del municipi de la Ràpita més enllà de les fronteres de l’Ebre, tot defensant valors com el compromís, la igualtat i l’excel·lència.
Un dels moments més dolços de la carrera de Joanna va ser l’any 2023, quan la docusèrie Alexia, Labor Omnia Vincit va estar nominada en la més alta distinció dins del món de la creació audiovisual, els prestigiosos premis International Emmy Awards.
Amb un vídeo penjat per l’Ajuntament a les xarxes, Pardos agraïa a l’alcalde i a tot el consistori haver pensat en ella per a este encàrrec tan especial: “La meua faena m’ha dut moltes gratificacions, però viure així un dia tan bonic per als rapitencs i les rapitenques és segurament de les coses més emocionants i, també, més inesperades”. Joanna recordava que “de menuda vivia la nit de pregó amb molta il·lusió i pensava que no hi havia manera millor de començar les festes, però estic segura que enguany ho superarà i ho gaudiré molt”.
El pregó de festes donarà el tret de sortida, el dissabte 19 de juliol a la plaça del Coc, a unes Festes Majors que se celebraran del 18 al 27 de juliol.